Можливо, ви думаєте, що у вас вже є свій стоматолог і вам не потрібно його шукати, але спробуйте подумати над наступними рядками і відповісти собі, чи все так, як має бути і чи влаштовує вас.

Люди мають різні ідеї, і кожна людина вимагає від свого лікаря чогось свого. Один задоволений швидким профілактичним оглядом та максимально дешевим лікуванням для страхової компанії, інший вимогливий, шукає сучасну операцію з найновішим обладнанням, вимагає якісного естетичного рішення та готовий доплачувати за лікування. Таким чином ми могли б нескінченно комбінувати.
Наприклад, для мене, як для пацієнта, дуже важлива особистість лікаря, його інтерес до мене як особистості, чи визнає він мої почуття і чи поважає мої побажання.

Та й стоматологи теж різні – у кожного з нас різний підхід, досвід, оргтехніка та нерідко ще й спеціалізація. Розвиток йде семимильними кроками, і я наважуся сказати, що незабаром, як і в інших галузях медицини, буде звичайною справою кілька стоматологів для вирішення наших проблем.
Я написала для вас 7 питань, відповіді на які допоможуть вам обрати кабінет лікаря, який буде відповідати вашим побажанням та потребам.

Який досвід та репутація у обраного вами стоматолога?

Якщо нам потрібно змінити стоматолога, найчастіше ми приймаємо рішення, ґрунтуючись на тому, що чуємо від друзів, родичів чи знайомих.
Рекомендація близької людини завжди краща, ніж випадковий вибір чи пошук у ненадійних інтернет-обговореннях. Веб-сайти лікарів чи робочих місць у наші дні стали звичайним явищем, тож непогано пошукати посилання і там.

Що ви відчуваєте після того, як уперше зв’язалися із новою практикою?

Як дама на прийомі вплинула на вас чи помічник, який говорив з вами? Чи була вона привітна і готова чи нервувала і відчувала себе ніяково? Зі мною неодноразово траплялося, що я дзвонила до кабінету лікаря і вже після вступних слів мені було ясно, що прийом поважним підходом тут не морочаться. Тому я віддаю перевагу особистим спілкуванням при виборі.

По можливості організуйте перший візит до лікаря, який ні до чого не зобов’язує, після якого ви вирішите, чи записуватися на первинний огляд або шукати в іншому місці. Якщо лікар готовий показати вам свій кабінет, обладнання та медперсонал ще до того, як ви запишетесь на лікування, це, безумовно, свідчить про те, що він справді зацікавлений у вас. Ви повинні мати можливість висловити свої думки про лікування. Можливо, ви виявите, що вибрана вами операція не може задовольнити деякі ваші бажання, і добре чекати цього з самого початку.Не бійтеся відмовитись, дуже важливо, щоб ви відчували себе комфортно під час операції. У кожного з нас свої уявлення про ідеальний кабінет лікаря та підхід до нього.

Ви довіряєте своєму лікареві?

Ви приходите до лікаря з безліччю питань, що рояться в голові? Чи маю я боятися? Що станеться? Буде боляче? Мені зроблять ін’єкцію? Як багато часу це займе? Чи правильно я доглядаю зуби? У мене неприємний запах із рота, що з цим робити?
Ви боїтеся все питати? Якщо так, щось не так.

Ні? Тоді ви на правильному шляху. Довірчі відносини між лікарем та пацієнтом – основа успішної терапії.
І вам, і лікареві важливо впевненість отримати максимально можливий результат, щоб ви відкрито ділилися з ним своїми бідами і не намагалися нічого приховати. Також важливо, чи має стоматолог достатньо часу і чи може він чітко відповісти на ваші запитання і не спрощує їх. Саме тривіалізація проблеми може повністю вивести мене як пацієнта з емоційного стану. Зробити з вас дурня може будь-хто, але мало хто може пояснити все зрозуміло і терпляче.
Мета хорошого лікаря – приступити до лікування лише тоді, коли він відчує, що ви знаєте, що потрібно робити і чому. Не лише тому, що він так сказав.

Чи подобається вам офісна ситуація?

Він здається спокійним та доброзичливим? А зал очікування? Там приємна атмосфера? Чи є у вас можливість почистити зуби у відповідній ванні перед входом до офісу? Ви отримаєте свою чергу в обумовлений час чи чекаєте на розпорядок дня? Звичайно, може статися так, що, незважаючи на дату, вам доведеться почекати (лікар лікує терміновий або складний випадок), але ви повинні бути проінформовані про все.
Якщо ви неодноразово приходите до кабінету лікаря, чи запам’ятовує лікар вас і звертається до вас на ім’я?
Візит має бути мирним, і ви повинні відчувати, що про вас дбають із інтересом та любов’ю.

Скільки це буде коштувати?

У вас є досвід, що ваше лікування завжди ставало дорожчим, ніж очікувалося? Як цього уникнути? Дуже важливо провести ретельне первинне обстеження та скласти докладний план лікування та ціновий бюджет.
Кожен новий пацієнт повинен пройти ретельне первинне обстеження, що включає рентгенографію, фотодокументацію та реєстрацію співвідношення прикусів. На підставі цього обстеження лікар потім проводить докладний аналіз та складає план лікування.

Не бажано все вирішувати за першого візиту (виняток становлять термінові стану). Потрібен час, щоб подумати, яке рішення буде найкращим у кожному окремому випадку. Методи терапії відрізняються якістю, ціною, довговічністю та естетичним оформленням. Оцінити, який метод лікування є єдино правильним, а який неправильним, часто складно чи неможливо. Це залежить від критеріїв оцінки, що використовуються.

Це ціна? Якісний? Естетика? Функціональність?

Під час наступного відвідування лікар повинен обговорити з вами план лікування та запропонувати можливі лікувальні процедури з розрахунком вартості. Після цього лікування розпочнеться за вашою згодою. При цьому вашу гарну усмішку не повинен зіпсувати неприємний фінансовий сюрприз.

Як обладнано кабінет?

Нефахівцеві дуже складно оцінити оснащення кабінету лікаря. Ми не можемо знайти одну правильну відповідь на питання, чому має відповідати кабінет правильного лікаря, щоб ваше лікування було якісним. Кожен лікар скаже вам щось своє. Якщо це не велика клініка, де інвестиції в дороге обладнання розділені між кількома лікарями, володіти всім, як правило, неможливо, і я сміливо можу сказати, що це навіть не потрібно.
Однак чистота і порядок на робочому місці важливіші за найдорожчі пристрої. Чистота в роботі – запорука якісного та постійного лікування з мінімальним ризиком відмови.

Чи співпрацює стоматолог із іншими кваліфікованими фахівцями?

Ніхто не може зробити все, і лікарі не є винятком. У минулому стоматолог загальної практики мав справу майже з усім, що не можливе сьогодні. Але роль загального стоматолога залишається суттєвою. Саме він знає вас близько і має порекомендувати потрібного фахівця у разі ускладнень.

Сьогодні, в епоху бурхливого розвитку технологій та матеріалів, все більше лікарів після певного періоду практики спеціалізуються та стають експертами у своїй вузькій галузі. Тут є хірурги, ортодонти , пародонтологи , протезисти, лікарі, які лікують дітей або кореневі канали.

Я вважаю такий розвиток природним. Це просто трохи важче для вас, пацієнти. Більшість часу вам доводиться кудись їздити, ви будуєте стосунки з новим лікарем у незнайомій обстановці, а це вимагає багато енергії.

Насамкінець я хотіла б сказати, що я ціную, що ви цікавитеся своїм здоров’ям, тому що не всі мають і шукають стоматолога. Я знаю, що в наш час це нелегко, але я вірю, що ви знайдете відповідного, і вам сподобається ходити до нього.

Запишіться на прийом

Заповніть форму, і ми зв’яжемося з Вами в найближчий час,
або запишіться на прийом за телефонами

+38 (067) 385-60-11